vrijdag 29 januari 2016

Bipolaire verkenningen


“ Om mijn hoogste waarde van mijn Z11 te realiseren, moet ik dan eenvormig zijn?”
---Tja---

“ Maar ik kan niet altijd hetzelfde zijn. Ik heb zo duidelijk twee verschillende kanten die elkaar echt niet raken!
---Tja---

“De ene kant van mij is mij (en anderen) duidelijk veel meer waard. Dus die zet ik het liefst voorop!”
---Tja---

“Maar zonder die andere kant voel ik me niet compleet me-Z11!”
---Tja---

Dat deel van mezelf kan ik echt met niemand met goed fatsoen delen!”
---Tja---

“Toch is het een hele primaire kant van mij.”
---Tja---

“Zijn mensen mij nog wel toegeNEGEN als ik heel duidelijk mijn totale hoogste waarde leidend laat zijn?”
---Tja---

“Houden er nog wel mensen van mij als ik laat zien wie ik ben als ik totaal me-Z11 ben? Vinden ze me niet een zonderling of een eenling?”
---Tja---

Hetzelfde gesprek, met een (esoterische) symbolische wiskundige laag eraan toegevoegd.

“ Om mijn hoogste waarde van mijn Z11 te realiseren, moet ik dan eenvormig zijn?”
---Tja---
 “ het getal 11 bestaat altijd uit een samengesteld symbool dat bestaat uit twee enen”

“ Maar ik kan niet altijd hetzelfde zijn. Ik heb zo duidelijk twee verschillende kanten die elkaar echt niet raken!”
---Tja---
“ Het getal elf bestaat uit twee elementen, die elkaar helemaal niet overlappen.”

“De ene kant van mij is mij (en anderen) duidelijk veel meer waard. Dus die zet ik het liefst voorop!”
---Tja---
“ De ene 1 representeert een tiental,  de andere een enkele een. 10 is observeerbaar een hogere waarde dan 1 en staat in de presentatie van het concept 11 inderdaad voorop.”

“Maar zonder die andere kant voel ik me niet compleet me-Z11!”
---Tja---
“Een 11 waaraan een 1 ontbreekt, ziet er niet uit als een elf, gedraagt zich niet als een elf”

Dat deel van mezelf kan ik echt met niemand met goed fatsoen delen!”
---Tja---
“ De 1 die 10 representeert is deelbaar. De minder waardevolle enkele 1, is niet deelbaar door iets anders dan zichzelf.”

“Toch is het een hele primaire kant van mij.”
---Tja---
“ Het is een kenmerk van alle priem ( primaire) getallen dat ze alleen te delen zijn door/met zichzelf. Observeer hoe 11 en 1 allebei priemgetallen zijn.
Toch blijkt in de esoterische symboliek de 11 wel in staat tot delen en verenigen, iets wat een enkele 1 niet kan:
1 (symbool van het tiental in elf) + 1 ( symbool van het enkelvoud in elf) = 2 (aspecten).
Twee ‘ stuks’ kunnen uitstekend gedeeld worden”

“Zijn mensen mij nog wel toegeNEGEN als ik heel duidelijk mijn totale hoogste waarde leidend laat zijn?”
---Tja---
“Een  Z11 realiserend mens is de mensheid zeer toege9 en meer.
Ben je jezelf nog wel toegenegen als je functioneert op een niveau van (veel) minder dan 9, terwijl je jezelf al lang als een volwaardige 9 hebt gekend?
Ben je jezelf nog wel toegenegen als je duidelijk minder 
functioneert dan diegene die binnen je bereik ligt om met meer gemak comfortabel in te kunnen groeien om te zijn?


“Houden er nog wel mensen van mij als ik laat zien wie ik ben als ik totaal me-Z11 ben? Ben ik in hun ogen dan niet een zonderling of een eenling?
---Tja---
“ Het beeld wat je laat zien is een  helder duidelijk Z11 beeld en dat is wat anderen kunnen zien.
Een zonderling, bevat ergens een symbool zonder intrinsieke waarde (0).  Dat kan ‘0’ zijn, maar bijvoorbeeld ook  ‘10’.
Anderen zien alleen een vreemde eenling als ze ophouden met kijken nadat ze de eerste 1 van je hebben gezien, bijvoorbeeld omdat ze niet bekend  zijn met het concept van samengestelde waarden.

Wie slechts in staat is om tot 9 te tellen, begrijpt simpelweg niet goed ( is niet bekende met) wat jij symboliseert en naleeft:” Het Z11? Hoogste waarden? Huh…. Maar ik zie geen 9!” En dat klopt uiteraard als een bus. Er is geen 9 zichtbaar in Z11.
Maar er zitten wel 9 appels in 11 appels, dus die waarde is er natuurlijk wel!

Dit illustreert meteen dat wie zijn eigen Z11 kan zijn, er ook voor kan kiezen om tijdelijk ‘minder’ te laten zien. Dat doet een bewust  Z11 altijd alleen maar met het doel anderen te helpen om een hogere waarde in zichzelf aan te kunnen boren, de rijkdom van groei en evolutie en betere mogelijkheden te delen.

Dus als een 11 intensief met een 9 in gesprek is, kan het soms beter werken om zich tijdelijk vooral 9 en een 10 te tonen, als een voorbeeld hoe die stap gemaakt kan worden naar een hogere samengestelde waarde. Wat je niet kent, kun je immers niet kiezen en zelf toepassen.

Maar de stap van 9 naar 10  gaat kan natuurlijk eenvoudig de persoon in enorme verwarring brengen (vooral omdat deze groei, deze toename van ‘ iets’  niet om concrete dingen zoals appels of schijfjes metaal of plakjes bedrukt papier gaat, maar om niet-tastbare dingen zoals ‘energie in beweging’)  :
“ Iemand die zo waardevol lijkt, (zoveel goede kwaliteiten met mij gemeen heeft) zoveel ervaring heeft (de hoogste waarde 9) kan zich opeens zo zonderling gedragen ( waarde 1 en 0 nota bene, het laagste van het laagste…… !) kinderachtig en ronduit niet in lijn met het leven zoals ik het ken…. niet van deze wereld!
En dan is er die uitnodiging om hetzelfde te doen! Mijn huidige hoogste waarden los te laten voor iets wat ik alleen maar herken als minder?
En dan zegt ze vervolgens stralend dat het zo bijzonder en waardevol is om ‘ hetzelfde ding tegelijkertijd vanuit meerdere kanten te kunnen bekijken op verschillende posities?
Daaaaaacht het niet! Mij niet gezien.”

Met dit scenario in gedachten, waarom zou je in vredesnaam als een zonderling willen worden beschouwd door medemensen?
Precies, in vredesnaam.
Een Z11 heeft vrede, is vrede, begrijpt vrede als de stabiliteit die voortvloeit uit een samengestelde realiteit waarin verschillende dingen, op verschillende posities, bijdragen aan een eenheid in verscheidenheid, van aspecten die erg veel met elkaar gemeen hebben en toch een verschillende functie vervullen in het geheel.
Wie het concept van co-existerende samengestelde waarden doorleeft begrijpt, ziet een hele speeltuin aan mogelijkheden opengaan: Je kan 13 maken, 56 componeren, 87 uitproberen en wat nou als je 3 getallen gebruikt…WOW… het leven houdt niet op bij 9, maar heeft oneindige mogelijkheden om mee te spelen!

Wie een 9 is en vrede in zichzelf ( zijn gemeenschap of de hele wereld) zoekt, zoekt op de juiste plek: het Z11.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten